Tempo!

Fredagen den 1 maj började för min del med en tidig morgon, där jag hann med att bli nervös både en och två gånger. Jag och tre cyklister ur klubben drog iväg mot Märsta och bilen stannade mitt på E4:an utanför U-sala... Hur som helst, efter lite pickel kunde vi knuffa igång bilen och rulla vidare.. ;)

Hela dagen har jag sedan tillbringat i Odensala, Märsta, på SMACK-tempo.

Tempo, där alla, iförda så tajta kläder som det bara går, struthjälmar, på aerodynamiska cyklar, individuellt ska cykla järnet så fort det bara går en viss sträcka beroende på ålder.

Klubbens färger var representerade i många klasser och vi hade minst 12 st startande i ACT! Kanon! Av dessa var det dessutom många som knep medaljer :) Själv har jag stått på sidan och tittat hela dagen. Servat med nummerlappar, varit hundvakt, fotat, hejat, hojtat och snackat. Att vara omgiven av cykelfolk en hel dag innebär mycket prat.. Sol på näsan har jag fått och det har varit en riktigt trevlig dag! Dagen avrundades med grillning.

Under morgondagen blir det en luuugn fikatur, utan större ansträngning, i solskenet :)

Bilder dyker upp så fort jag fått dem jag fotat under dagen med "leksaken" som D var så snäll och lånade ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0