Ibland blir det inte som man tänkt sig..

Så även idag gav jag mig ut på cykeln! På LVG den här gången. Jag tog mig ner på klubbträningen som idag hade benämningen Distans. Vi var 7 st som drog iväg! Trevlans, trevlans.! Efter sisådär 3-4 (?) mil gemensamt, hände det som inte fick hända. Jag tappade koncentrationen för en halv sekund och gick på BWs bakhjul. Hux flux låg jag i stenröset i diket.

Nu är det så att det hade kunnat gå mycket värre, jag är i princip helt okej. Skrapsår på armarna och lårkaka kan jag leva med, det försvinner efter några dagar... :) Det läskiga var chocken som kom efter, då när man inte riktigt visste vad som hänt, pulsen rusade och kroppen darrade.
 
Någon har en gång sagt: "Det finns två sorters cyklister. De som har vurpat, och de som kommer att vurpa". Jag har idag bytt kategori och har garanterat lärt mig något av det.

En sak är också säker, man är glad att vara i tryggt sällskap när grejer händer! Efter pepp, hjälp, nån mil till på cykeln och fika, ringde jag dock efter hämtning då spänningarna i kroppen inte gått ur...

Nu är det soffan som hägrar! Ha en trevlig lördagkväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0