Träningsvärk, jao!

Knasig vecka må jag säga! Ingen vanlig skolvecka precis. Lite skönt med break i vardagen ibland.. :) I tisdags spelade grabbarna hockeyturnering, tyvärr med storförlust i finalen. Jag hamnade i sekretariatet, där jag knappt aldrig satt min fot tidigare, och fick skriva matchprotokoll och vara funktionär hela dagen. Riktigt, riktigt roligt hade vi! :)

I går var det ju vår tur då.. Rinkbandy stod på schemat! Jag som inte spelat match på riktigt i en lagsport sen åk 2 va med i skollaget. Med nervösa och darrande ben tog jag mig igenom uppvärmningen och spelade sedan två matcher med glädje! Det blev inte mer än två matcher för vår del.. De två andra skolorna gick till final. Hur nu DET kunde gå till!?!? Bittert såklart, men jag tror vi alla ändå kan intyga om att vi hade en sjukt rolig dag.

Även kvällen tillbringades i ishallen, men då för att stå i SHK:s hemmaklack på 98-match :) Slutade inte som önskat det heller men brodern var mycket duktig!

Idag har jag träningsvärk vill jag lova! Musklerna är inte vana med att åka omkring på ett par skridskor en halv dag.. Det blev i alla fall ett spinningpass med familjegruppen ikväll, det var verkligen en energikick!

Nu ska jag sova, sova, sova, och ladda för nationella prov i engelska som väntar i morgon..!

:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0