Påfyllning

Yes, det var dags för påfyllning idag igen. "Stor och Liten" har kommit till världen. Inom loppet av en halvtimme hade vi två nya små krakar i kalvstallet i morse. Det roliga är att den ena är ungefär dubbelt så stor som den andra. Därmed finns det nu 8 små keliga saker och 22 större, också ganska keliga.

Mjölken och vällingen vällingen vi ger kalvarna tror jag sjutton har en helande effekt på huden. Jag paltar runt med händerna i det två gånger om dagen och händerna känns lika lena varje gång efteråt. Ska nog börja ta med mig råmjölken in i duschen. Kalvsaliv tror jag har samma effekt. Som bekant så snuttar de gärna på fingrarna på en så jag får väl låta dem hållas..


Det finns bara en ap-dålig bild på mig och håret framifrån, men det är ju i bak och på sidorna de stora skillnaderna är. Och några sådana bilder lär ni få vänta på ;)


Kommentarer
Postat av: Faster

Ser coolt ut. Vill se mer. Kram

2009-07-06 @ 20:12:01
Postat av: felicia

Hallå ! Åh du kallade mig snygg ! Har du sett dig själv eller ? ;)

Hjärtat ! <3

2009-07-06 @ 21:24:37
URL: http://fliiiisaan.blogg.se/
Postat av: Pappa

Härlig du är!



Kan se min lilla snygging i stallet.



Appropå tillökning så har du ju fått det hemma också, hela fyra stycken... ;-)



Saknar dig.



Kramar Pappa

2009-07-06 @ 23:20:28
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0