Klapp klapp

Här dricks det glögg, äts Rocky Road och tillverkas julklappar! En doft av apelsin och nejlikor sprider sig.

Jag har kommit ett snäpp längre i inköpslistan nu. Fler och fler julklappar bockas av. Najs!

Det blev en mamma-dag idag efter det att Ellen och jag bakat hemma hos mormor på förmiddagen. En sväng in till Gävle i folkvimlet och julstressen. Vi har varit överallt och ingenstans känns det lite som. Vi fick en del uträttat!
Mamma svänger emot min vilja ner mot Owe Janssons i Valbo, jag protesterar högljutt. Mamma försöker övertala mig: "Men vet du, hon som driver det har faktiskt vunnit pris för årets företagare i Gävle i år!".
"Nämen! Har dom gjort om??"

(Bilden på när mamma satt och gullade med grisarna på Owe Janssons fick jag inte lägga ut, men här skulle den ha varit)

Kvällen har, lugn och fridfull, tillbringats i vardagsrummet. Klippa, klistra, skriva, ja. Nu verkar vi ha ledsnat på varann min mor och jag, med tanke på att vi sitter i varsin ända av soffan med varsin laptop i knäet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0