Förändringarnas år.

2009 är snart slut och i princip har jag ju redan gjort min årssammanfattning i form av bilder. Bilderna som inte alla var särskilt vackra och estetiskt tilltalande men så mycket betydande i sitt sammanhang!

Året har varit ett förändringarnas år skulle jag vilja säga. Aldrig förr har jag varit ute på så mycket, upptäckt så mycket, känt så mycket och gjort så mycket.

När jag tänker tillbaka på året är det de positiva sakerna och händelserna jag ser, det är de jag väljer att jag vill se och komma ihåg.

bland annat:

- Ett sjuj**** intagningsprov på Boland,
- Romresan,
- Taizé,
- Perioder uppe i Robertsfors. (Blev det 3 gånger?),
- Madonnakonserten,
- Coldplay,
- och andra musikaliska upplevelser som jag fick bla i Taizé, på sommarkursen i Uppsala och lite varstans,
- Konserter och andra jobb som varit lyckade och uppskattade,
- Svettiga timmar i spinningsalen,
- En skolstart utan dess like med fantastiska klasskompisar,
- och inte att förglömma: jag blev ett med min tandställning.

Aldrig förut ett år har jag mött så många människor som jag gjort i år. Olika människor dessutom. Det är ganska olika människor man möter på Girot, i Taizé, på Plöj-SM, och på konserter och jag trivs precis lika bra överallt.

Många människor har gjort mitt år, ur många perspektiv och på många olika vis.

2009 har varit ett år av intryck.

2010 kommer att se bra mycket annorlunda ut men förhoppningsvis i positiv bemärkelse.

Gott nytt år kära ni.

Kommentarer
Postat av: Evve

Tack och Gott Nytt År! :'D

2009-12-31 @ 19:50:05
URL: http://earlysunsets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0