Nytt försök

Vi provar väl igen då!

Jag fick mig en liten chock i morse när klasserna skulle delas in i matsalen. Det visade sig att jag inte alls skulle ha de klasskamrater jag trott, utan vi på spets-musik skulle ju faktiskt gå med spetsarna på dans, teater och bild också. Alltså i samma klass.

Trots detta har jag en ytterst liten och behändig klass. 12 elever är vi totalt, varav 11 är tjejer och 1 stackare är ensam kille. Killen och jag är de enda av spets-eleverna i ettan som har musik. Vi får inte ens ihop en egen ensemble med ett trumset och ett piano. Ironiskt. Som tur är får vi kliva upp till tvåorna, som är 7 st, när ensemblespel vankas och det gör ingenting kan jag tycka!

Resten har jag egentligen inte så himla stor koll på än. Jo just det, jag har en ma/no-lärare som klassföreståndare. Anmärkningsvärt. Och i morrn har vi tårttävling - vad nu det går ut på, och nån popcorn-grej på skolgården. Känns som att det här kommer bli 3 kanonår...

Utan ironi i rösten så tror jag nog faktiskt att det här kommer bli bra. Ser fram emot att få börja med musiklektionerna, för det ska verkligen bli intressant att se vad som väntar och förväntas av oss. Musiklärarna verkar det vara fart på i alla fall!

Edit: Jag gick ju inte ens vilse, fattar ni hur stolt jag är!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas du får det bra hjärtat!

2009-08-18 @ 21:35:00
Postat av: Maria

Häftigt att ni är bara två i ettan! Känn dig speciell, Matilda (för det är du). Jag ser fram emot att höra om dina öden och äventyr.

Kram

2009-08-19 @ 08:13:55
URL: http://www.hallengren.se/maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0